familjenforssell

Direktlänk till inlägg 1 november 2015

Kalkonmiddagen

Av Janet Forssell - 1 november 2015 21:16

Idag har hela min familj varit på Kalkonmiddagen hos hos förutom då lilla Linus som numera pluggar i Eksjö . Extra skoj var att även Gun (svärmor ) var på besök så hon fick vara med.
Det blev Paprikasoppa med Pilgrimmsmusslor och räkor till förätt och efterrätten fixa Marie min syster och mamma som bestod av vår traditionella äppelkaka med vaniljsås. Tyvärr hann jag inte med kyrkogården mormor o morfar men tänder ett ljus för er ändå. Och ett fint minne till lilla Netty just denna Alla Helgona Helg som tyvärr inte finns vid vår sida mer är . När Billy bodde i Halmstad som då även Netty gjorde hade jag och Billy precis träffats och eftersom jag älskar traditioner så måste man då ha sin traditionella Kalkon till Alla Helgona Helg . Men Netty var då inte direkt känd till att älska matlagning , var kanske inte så ovanligt då vi bara var i tjugo års åldern , men det har alltid varit mitt intresse så för mig var det ett måste. Efter allt förberedande och Kalkonen stod i ugnen så skulle jag bara hem och duscha och fixa till mig bad jag Netty hålla koll på Kalkonen och ösa den lite då och då . Men är man då inte van att laga mat så vet man inte vad ÖSA är . Hon glodde in i ugnen och stirra på kalkonen " och hur gör man nu när man öser dej ?" Lilla lilla fina Netty Gud vad jag saknar dig ?? efter alla år som vi fira kalkonmiddagar med dig . Men hon kommer alltid finnas med i vår traditionella middag fast hon kanske inte är levande så är hon ett levande minne.
Kram till alla de döda från mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janet Forssell - 27 september 2021 08:44

Dag 13 Sista dagen är kommen innan vi beger oss hem. Åt frukost och prata lite med värdparet ,måste säga Google translate är en guldgåva då språket inte funkar de är ett så trevligt och hjälpsamt par som fixar och trixar. Men nu Jolly. Kan säga att...

Av Janet Forssell - 25 september 2021 23:46

Dag 12. Efter en fantastik frukost bar det iväg till olika champagne hus. Första området blir Oger. Och första stället blev Chinchilla P&F där fick vi smaka ett naturvin utan socker ett litet champagnehus men det låg ändå på 10e plats av 15 hus e...

Av Janet Forssell - 24 september 2021 13:27

Dag 11 Dags att packa ner för denna staden och ge oss iväg till vårt sista mål Champagne. Väl framme till b&b i Epernay så blev vi väldigt välkomna av paret ett supermysigt och bra boende. Kvällen fick bli en Italiensk restaurang då allt var fullb...

Av Janet Forssell - 23 september 2021 19:16

Dag 10 Ny dag med nya äventyr i Lyon på med sketcher skor och värktabletter och promenixa till en del av Lyon,målet var en Saluhall väl framme blev båda två lite paffa vi trodde det skulle vara som i Budapest med hängande kycklingar...... istället v...

Av Janet Forssell - 20 september 2021 16:54

Dag 8 Idag tog vi lite lugnt på förmiddagen med bad i poolen. Fick bli tåget in till Bordeaux då en söndag i månaden är det bilfritt i stan ,men spela ingen roll tar ca 15 minuter. Det blev en underbar dag med sol och mycket gång till alla dess fina...

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer ni får se vad som händer i familjen Forssells liv, Janet, Billy, Felicia och James!
Vi bor i ett hus i en by som kalls för Vellinge, utanför Malmö.
På den här bloggen kommer ni få se vad som pågår på salongen Lady & Ka

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Janet Forssell


Ovido - Quiz & Flashcards