familjenforssell

Alla inlägg under juni 2016

Av Janet Forssell - 27 juni 2016 23:09

Slut på denna semestertrippen.
Nu har det gått mer en en vecka sen vi gjorde MÅL på vår vandringsresa. Vi har tillbringat söndag till fredag hos våra Goa vänner Jenny o Jörgen . Vädret har varit hyfsat så vi har kunnat tillbringa mesta tiden utomhus och på stranden har vi även fått mysa några timmar. Jag tog årets första dopp i Tylösand . Kanske inte några 23 grader men helt okej ,vattnet var dessutom helt kristallklart och det blev ett plus. Jag kan säga utan att tycka synd om mig själv att både mina och Billys fötter inte varit så roliga med blåser som spruckit och överansträngningen efter vandringen har varit katastrof . Men nu efter en vecka och vi sitter på tåget känns det mycket bättre. Vi fick chans att träffa Hasse och Pah en kväll med god mat. Extra roligt var att träffa lilla Nathalie som redan blivit 3 år . En riktigt liten piggelin som älskar gömma allt , även mina solglasögon som jag inte fick med mig hem då hon gömt dem på ett väldigt bra ställe hihi....Midsommardagen fira vi först med sillalunch , dans kring midsommarstången och jordgubbstårta hos Jenny och Jörgen där även Jennys pappa och Linda och Christer med dottern Nicki var bjudna. På kvällen cykla vi vidare till Milla och Rickard och festa loss med dans, grillning m.m När vi tillbringar dagar hos dem har vi ett Anex där vi kan sova och gå undan för oss själva lite , fast det blir mest sova då dagarna ofta blir fullspikade med massa aktiviteter. Stranden i Grötvik är inte helt fel när vädergudarna är med oss . Då cyklar man ner med picknick och bara njuter.
Midsommardagen tog vi en långpromenad till Wildvest och med familjerna och njöt av en fullspäckad meny som bestod av Lammracks,hamburgare och grillad Halloumi.
Kan verkligen rekommendera stället . God service och bra och väldigt mycket mat , så vi t.o.m Fick ta doggibag
med oss hem. Men sista dagen blev till ända och Billy var tvungen att åka iväg med ngt jobbrelaterat och jag och Milla tog en dag på stranden . Inte helt fel att få avsluta sin semester på detta sätt?
Sitter nu på tåget och har ångest att börja jobba imorgon med en fullspäckad vecka.

Njuter?

Fina Fam Larsson

Lindas midsommartårta

God förfriskning

Grötvik
James och Amy

Hemmagjord pizza

Wildvest . Väldigt mycket mat

Av Janet Forssell - 20 juni 2016 12:34

Vissa kör vissa cycklist och vi går?

Sexig??????

Lagan Hur kommer vi över denna Å?

Lunch Rasta Laholm

MÅL????

Av Janet Forssell - 20 juni 2016 12:16

MÅL
Sista dagen är kommen på vår vandring .
Båstad -Halmstad ca 3 mil puh.
Denna sträcka visste vi skulle bli mycket raksträcka med landsväg , kanske man skulle kunna ta en annan väg men fick då räkna med några mil extra och det kan jag säga efter fem dagars kämpande är man glad att ta närmsta sträckan.
Vi tog en avstickare till en av Billys gamla arbetskamrat från MC Donalds hon har ett massageinstitut utanför Båstad , hon erbjöd oss lite massage men vi avstod då våra fötter var så omplåstrade och jag var lite rädd att få ännu mer ont i benen. Rätt eller fel ? Nästa stopp med lunch skulle bli Mellbystrand . Där var en fantastisk tur nära havet , synd att det blåste så mycket annars hade det nog blivit ett litet dopp. Vi gick och vi gick men inte en tillstymmelse av något lunchställe. Fråga en man och det ända han visste var stadshotellet i norra Mellbystrand. 4 km okej vi trava vidare . Framme oh vad gott med mat och dricka? men så inte STÄNGT. Så är ni vandrare i Skåne kolla upp först var det är öppet och var lunchställen finns , för det är väldigt få . Nästa stopp Rasta i Snapparp 4.8 km okej bara att traska vidare , då hade jag så ont i fötter, benen och höfterna orka nästan inte längre klockan var då 16.00 och inte ätit sen frukost. Men tog reservmotorn och pinna iväg på med lite musik så det blev lite mer fart på benen. Skit Lagan isväggen . Vad gör vi ? Simmar? Jäkla Gogelmap. Billy var så förbannad nu . Men som tur var stötte vi på en äldre man som berätta att gå tillbaka en bit i skogen och där är en lite cyckelväg puh så skönt . Nu var den dock en rätt så lång sträcka men äntligen framme till Rasta lunchställe i Laholm. Maten var inget att skryta med men var så vrålhungrig så kunde ätit vad som helst. Sista biten 2 timmar kvar och där stod vår älskade , fina , söta , underbara Jenny med bilen för att köra oss hem till dem . Då var klockan 19.30 och vi hade ALDRIG orkat gå till Trottaberg typ 2 mil dit . Men summa summara vi fixa denna vandring . Jag är väldigt stolt över mig själv. Och alla som läst min blogg kan jag verkligen säga att en rensning för själen , och att få tid med sin partner själv i sex dagar är inte fel . Sen om jag gör om resan eller vandrar någon annan stans så har man lärt sig ett och annat . Plåstra om fötterna bättre och ännu mindre packning . För det har varit tungt .
MEN är så glad att fått gjort denna vandring med min underbara älsklingsman Billy??
Nu är resan slut och vi skall hämta James på stationen i Halmstad och bara njuta hela veckan .
Glad sommar?

Av Janet Forssell - 19 juni 2016 09:08

Ängelholm-Båstad
Dag 5
Det blev en tuff dag vi vandra 3.6 mil idag . Dessutom vet ju alla att hallandsåsen inte är att leka med så lårmusklerna fick jobba en hel del idag . Men självklart har det inte bara varit negativt det har varit en fantastisk vandringsled . Skåneleden längst kusten är helt magisk. Helt plötsligt blir man stoppad av en farm med kor eller så slutar man nästan andas av den helt underbara havsluften , hjärtat bultar av dess höga underbara fjälltoppar. Men efter ca 7 timmar vandring var vi framme i Båstad . Vi bor på Enehall ett jätte mysigt pensionat och det bästa av allt DÄR var bastu . Vi år en mycket god middag och som vanligt skall man försöka koppla av med lite TV men då kommer John Blund fram .

En av Ängelholms åar

Vejbystrand

Anfallna av en massa kor

Båstad

Gratinerad sillmacka

Ryggbiff

Aj

Av Janet Forssell - 18 juni 2016 07:09

dag 4
Idag starta vii lite sent från Helsingborg då vi ville träffa Fam Stenberg , då de även var och besökte stan. Idag skulle vi gå till Ängelholm och boendet blev Airbnb. Turen var mycket lättare idag . Okej fattar inte om man råkat glömma tejpa en liten liten tå nog hittar sig en liten blåsa fram. Vädergudarna var med oss idag så inget regn och ingen sol . Det blev inte någon vacker miljö från vi gått igenom hela industribyggnad i Helsingborg , men sen vandra vi på mysiga lantliga stigar. Äntligen framme.... rummet vi bor på är trevligt och vi låna cyklar och åt på en Mexikansk restaurang. God natt .

Mojitas

Väskan nästan större än mig

Lakrisfabriken i Helsingborg var ett måste.

Himmelsk fint . På väg till Ängelholm

Vårt boende i Ängelholm

Av Janet Forssell - 18 juni 2016 06:56

Restaurang V

Alltid lika kul med min man?

Av Janet Forssell - 17 juni 2016 13:11

Torsdagskvällen blev mycket lyckad på Restaurang Viking där vi bodde . Skönt ATG slippa gå så långt då våra fötter inte var i så bra skick?

[Bild]

Restaurang V

[Bild]

Tatar

[Bild]

Har alltid roligt med min man?

[Bild]

Av Janet Forssell - 16 juni 2016 19:42

Dag 3
Idag skulle man mer än gärna bytat ut vädret . Konstant har det regnat? hade t.o.m bytat ut det med gårdagens väder då det var sol och 25 G.
Vi gick en fantastisk vandring idag från Borstahusen till Råå sen tvidare till Helsingborg (ingen höjdare till vacker vy) . Men så fick vi en fantastisk gång dessförinnan fast hade varit topp of the line om det inte regnat. Allt har gått bra utan att jag råka komma in i en annan stig då Billy var ett språng före mig och jag var tvungen att plåstra om mig . Så det blev några kilometer extra för mig idag ?
Vi tog lunch i ålabodarna , samma där hade vädergudarna varit med oss hade det varit supermysigt.
Men till sist med skoskav ,blåsor och ömma kroppar hamna vi på hotel Viking i Helsingborg . Där har vi nu njuttet ett par timmar med relax . Och redo att gå urt och äta .

Bortahusen

Glumslöv

Aj

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer ni får se vad som händer i familjen Forssells liv, Janet, Billy, Felicia och James!
Vi bor i ett hus i en by som kalls för Vellinge, utanför Malmö.
På den här bloggen kommer ni få se vad som pågår på salongen Lady & Ka

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Janet Forssell


Ovido - Quiz & Flashcards