familjenforssell

Alla inlägg under augusti 2015

Av Janet Forssell - 17 augusti 2015 08:11

Efter ett helt sommarlov.

Då var det dags att börja en ny start efter ett tio veckors långt sommarlov , semester och nöjen.
Idag börjar James sjätte klass.
Felicia börjar dock inte från imorgon men sitt sista år på Gymnasiet. Helt otroligt var har dessa år tagit vägen?

Denna sommar klagar många på det tråkiga vädret med lite sol , det kan jag hålla med om att det är synd om många som haft Fyra veckors semester och det nästan har regnat bort.
Men i vår familj har vi haft en underbar semester . En månad i USA som jag längtar bort till igen ,får kanske bli om några år när reskassan är på topp igen. För en dyr resa blev det men helt UNDERBAR. Fast vi hade tidig semester och var tillbaka redan i början av Juli så har jag varit ledig om lördagar och det har gjort att det har känts som Lillsemester. Billy har haft det lugnt på sitt jobb så han har verkligen fått njuta och det har varit många fina dagar med sol .Felicia börja jobba direkt när vi kom hem från USA på Museekiosken i Falsterbo . Men även hunnit med att fått träffa Janick i Danmark och gjort lite mys med honom . James har träffat lite nya kompisar som bor i Malmö så han har verkligen utnyttjat vårt Sommarkort och åkt buss var och varannan dag. Vi har även firat Gun (farmor) 75 årsdag på Brantevik i Österlen , det blev en trevlig dag med fint väder god mat och ett mysigt BB i Skölle och bad i Ystad. Billy jag och James hann även med vår traditionella tripp till Halmstad där vi träffa våra gamla fina vänner , även då fick vi uppleva dagar med sol ,bad och After beach. Vår årliga tradition Grillfest hos min mamma o pappa hann vi så klart med att avnjuta med syrran och hennes familj.

Jag hade ett mål i sommar att fixa på huset ett staket och det är även fixat.
Så summa summarium så har jag haft en helt UNDERBAR sommar.

Men nu fast sommaren inte är riktigt slut än så börjar jag här och NU ett lite sundare liv och nya utmaningar. T ex lovar jag Billy gå ner sex cm runt magen haha till jul annars åker han med kompisar till Österrike , så frågan är om han egentligen inte kommer göra allt för att jag inte skall gå ner de där kilona . Men envis som jag är skall jag visa att Jag kan.
Ett annat mål är att se till så Felicia får sitt körkort .
James mål kommer att behövas kämpa vidare i skolan då han kommer få sitt första betyg.
Billys vet jag inte , kanske han behöver göra som jag att börja träna lite mer.


Då var det dags att börja en ny start efter ett tio veckors långt sommarlov , semester och nöjen.
Idag börjar James sjätte klass
Felicia börjar dock inte från imorgon men sitt sista år på Gymnasiet. Helt otroligt var har dessa år tagit vägen?
Denna sommar klagar många på det tråkiga vädret med lite sol , det kan jag hålla med om att det är synd om många som haft Fyra veckors semester och det nästan har regnat bort.
Men i vår familj har vi haft en underbar semester . En månad i USA som jag längtar bort till igen ,får kanske bli om några år när reskassan är på topp igen. För en dyr resa blev det men helt UNDERBAR. Fast vi hade tidig semester och var tillbaka redan i början av Juli så har jag varit ledig om lördagar och det har gjort att det har känts som Lillsemester. Billy har haft det lugnt på sitt jobb så han har verkligen fått njuta och det har varit många fina dagar med sol .Felicia börja jobba direkt när vi kom hem från USA på Museekiosken i Falsterbo . Men även hunnit med att fått träffa Janick i Danmark och gjort lite mys med honom . James har träffat lite nya kompisar som bor i Malmö så han har verkligen utnyttjat vårt Sommarkort och åkt buss var och varannan dag. Vi har även firat Gun (farmor) 75 årsdag på Brantevik i Österlen , det blev en trevlig dag med fint väder god mat och ett mysigt BB i Skölle och bad i Ystad. Billy jag och James hann även med vår traditionella tripp till Halmstad där vi träffa våra gamla fina vänner , även då fick vi uppleva dagar med sol ,bad och After beach. Vår årliga tradition Grillfest hos min mamma o pappa hann vi så klart med att avnjuta med syrran och hennes familj.

Jag hade ett mål i sommar att fixa på huset ett staket och det är även fixat.
Så summa summarium så har jag haft en helt UNDERBAR sommar.

Men nu fast sommaren inte är riktigt slut än så börjar jag här och NU ett lite sundare liv och nya utmaningar. T ex lovar jag Billy gå ner sex cm runt magen haha till jul annars åker han med kompisar till Österrike , så frågan är om han egentligen inte kommer göra allt för att jag inte skall gå ner de där kilona . Men envis som jag är skall jag visa att Jag kan.
Ett annat mål är att se till så Felicia får sitt körkort .
James mål kommer att behövas kämpa vidare i skolan då han kommer få sitt första betyg.
Billys vet jag inte , kanske han behöver göra som jag att börja träna lite mer.

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer ni får se vad som händer i familjen Forssells liv, Janet, Billy, Felicia och James!
Vi bor i ett hus i en by som kalls för Vellinge, utanför Malmö.
På den här bloggen kommer ni få se vad som pågår på salongen Lady & Ka

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Janet Forssell


Ovido - Quiz & Flashcards