familjenforssell

Direktlänk till inlägg 17 januari 2019

Bangkok Dag 21-24

Av Janet Forssell - 17 januari 2019 22:00

Dag 21-24
Bangkok.
Då kom vi äntligen fram till Bangkok efter 9 timmars resande. Men allt flöt på med båt från Koh Lipe till Pak Bara Pier och därifrån med buss till hat yai flygplats och sedan flyg till Bangkok . Väl framme tog vi taxi till hotell The Manhattan http://www.hotelmanhattan.com,vi visste redan att standard på detta hotell inte skulle vara någon höjdare men det var billigt 350kr natten . Men kan inte rekommendera det. Slitna ofräscha rum, ingen vidare frukost. Men Bra läge och och vi skulle bara sova. Väl framme träffa vi Hasse och Pa och deras dotter Nathalie som snart fyller 6år från Halmstad våra nära vänner . Var extra roligt med Pa då hon kommer från Bangkok och visa runt oss på ställen som man aldrig hittat annars . En snabbdusch och sen bar det iväg till en restaurang en bit utanför . http://www.vientiane-kitchenbkk.comSuperroligt ställe med show och man fick ta av skorna och sitta på ett bord i markhöjd . Det beställdes in mat och dryck i det oändliga . Pas tvillingsyster Da var oxså med , jättegullig tjej en liten tunn tjej som åt som en häst ,kan undra var hon gjorde av sin mat? En annan åt hälften och magen växer bara haha. Var extra roligt för James med lite nya vänner och Nathalie roar James ,full fart på dem.
James och Da tog med Nathalie till hotellet för vi skulle få en kväll med lite disco och de ville fira min 50 årsdag i efterskott . Men bara inse man har blivit 50 år nu och orkar inte med så länge 01.30 la jag mitt lilla huvud på kudden.
Dag 2 blev en lugn förmiddag med lite poolhäng . Sen åkte vi för att hämta James kostym som låg en bra bit från oss ,men det blev en lyckad dag med tuktuk och en perfekt skräddarsydd kostym till James. Hasse och Billy tog sig hem men vi andra tog nattmarknad i http://www.asiatiquethailand.com/home.php?lang=en och shoppa lite.
Kvällen avsluta vi på en sportsbar med biljard och fotbollsmatch .
Dag tre åkte Hasse och Pa vidare och vi tog en lugn dag med att packa lite mys på stan som avslutades på en väldigt trevlig middag på en Japansk resturanghttps://www.google.se/search?client=safari&hl=sv-se&q=izakaya+hanoi+bangkok&spell=1& och inte att förglömma fot och handmassage.
Dag fyra hemresa .
Allt gick bra lite mycket luftgropar och bara att konstatera Aeroflot är ingen höjdare med service.
Men nu är vi hemma och vi har haft en helt underbar resa att blicka tillbaka på.